Halloween sjov i madpakken

Vi er nu gået ind i oktober måned. Nu begynder efteråret at vise sig fra sin smukkeste side. Jeg elsker at gå en tur i skoven, og blive indhyllet i alle de gyldne farver naturen har. Jeg kan simpelthen ikke få nok af de farver. Det er som om at naturen vil fortrylle os, og vise os den sidste dans, inden den går i hi for vinteren. Haven bugner nu af grøntsager, og høsten skal i hus. Vi bliver børn igen, og jeg må indrømme at jeg aldrig bliver for gammel til at hoppe i blade, mærke dem mellem hænderne, høre dem knitre når jeg går i dem, og se det magiske i at de bliver kastet op i luften og lander på hovedet. Børnene elsker det, og det gør jeg faktisk også.

halloween1.png

halloween2

Midt i alt det smukke, har de i USA en tradition for Halloween, som vi efterhånden har adopteret her til landet. Derfor skal denne sjove tradition også markeres i madpakkerne. Det er sjovt at drille ungerne lidt, og når det så tilmed både er sundt og super nemt at lave, så er det allerede en succes efter min drejebog. De kan også sagtens bruges til eftermiddags hygge, når klassekammeraten er med hjemme, eller til lørdag aften til en god familiefilm.

halloween3.png

halloween4

Her er der både græskar og spøgelser.

Jeg har blot skrællet frugterne og dekoreret dem med smeltet mørk chokolade. Lad chokoladen størkne, og pak dem derefter i film, og læg dem i madpakken som en sjov og lidt uhyggelig overraskelse.

Leave a comment