Mosters Pølsehorn

Denne opskrift har jeg glædet mig til at dele med dig. Jeg tror at hver familie har sin egen opskrift på pølsehorn og pizzasnegle – og det har vi også. Vores stammer fra min Moster Lene, som er en ørn i et køkken. Hendes pølsehorn fås ikke bedre, når vi selv skal sige det. Derfor kan jeg med stolthed præsentere hendes opskrift her 🙂 Det er en stor portion, så den holder længe i fryseren, og det har mange fordele.

Mosters pølsehorn
40 stk.
1200 g. mel (1/3 Grahams eller fuldkornsmel)
10 g. gær
12 spsk. lunkent vand
6 dl. mælk
2 tsk. sukker
1½ tsk. salt
1½ dl. olie
20 pølser skåret i halve.
Gæren udrøres i lunkent vand. Resten af ingredienserne tilsættes og dejen røres sammen. Hold dog lidt igen med melet, så dejen ikke bliver for tør. Den skal hæve i ca. 2 timer. Dejen deles i 5, og hver dejklump rulles ud til en cirkel, der deles i 8 trekanter. Hver trekant rulles omkring en ½ pølse, fra den brede ende mod spidsen. Efterhæver til dobbelt str. (ca. 1 time) Pensles med æg, og drysses med sesam/hørfrø
Bages ved 225 grader i ca. 12-15 min.

 

Leave a comment